Hockeytorsdag

Vårterminen har rullat igång ganska lugnt. Det har visserligen bara gått tre dagar, men det har varit tre bra sådana. Så nu har jag hunnit komma in i det litet, ingen stress längre. Min väckarklocka har varit en aning utvecklingsstörd och väckt mig mitt i natten med slumpmässiga tjut då den bestämt sig för att nollställa sig helt och hållet. Det har inte gått att lita på den, så nu har jag faktsikt köpt en ny. (jag antar att det är politiskt inkorrekt att kalla min väckarklocka utvecklingsstörd, jag menar inget illa).

Jag och Alicia köpte hockeybiljetter till på torsdag. Färjestad spelar mot MoDo. Det är ju så här att Färjestad inte har varit sig själva i år. De förlorade nästan hela sin stomme inför säsongen, så den rätta känslan har inte funnits, snarare motsatsen. Lee Goren som enbart sprider negativ energi kring sig (förolämpar fans på facebook) har skeppats iväg till Bern i utbyte mot Lubos Bartecko som jag beundrat på avstånd i ett par år. Han spelar på torsdag. Men inte nog med detta, våran kära Dick Axelsson har kommit tillbaka ifrån Amerikat och gör också sin första match på torsdag. "Gamla" själslösa Färjestad blev ju också tillslut trötta på att förlora efter en lång rad nederlag och har nu lyckats knipa två segrar. På torsdag vill vi se det "nya" Färjestad, annars kommer vi att bli grumpy som in i bomben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback