Zink is a mans best friend

Jag är en hängiven halsduksbärare. Jag har en jacka som inte släpper minsta kyla inpå. Jag har varma handskar. Jag har med åren blivit en frekvent användare av mössa, då jag inte längre bryr mig om ifall mitt hår skulle se fult ut, s.k. mössfrisyr. När det börjat rinna snösmält på trottoarerna har jag tagit ut våren i förtid. Lossat lite på halsduken, slängt mössan och dragit ned dragkedjan. Och nu är jag sjuk. Jag borde ha sett förkylningen komma, men icke. 2 grader känns alltid varmt när solen kommer tillbaka på våren, men jättekallt på hösten. Jag blev snuvad av skillnaderna.
Men hemma får jag icke vara. Det vankas nationella prov. Jag har fullt upp under den här veckan. Sådant är livet, ack ack ack. Men jag kan nu som första blogg avslöja att jag har för avsikt att överleva.

Om jag nu kan kallas hängiven halsduksbärare, så kan jag knappast kallas för hängiven påskfirare. Men nu har något väckt min påskanda. Nämligen detta påskägg från Georg Jensen i dyrbaraste zink. Jojo, zink är var pengarna finns.



Jag drömmer om att få äta mitt påskgodis ur detta ägg och må som en prins.


För övrigt vill jag göra reklam för fantastiskt bra P3 Dokumentär. Om du aldrig har lyssnat så föreslår jag att du börjar på topp och lyssnar, häpnar och fyller på med fakta om
Bombmannen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback