Val -10

Jag slets mellan Miljöpartiet och Vänsterpartiet igår, men till slut så blev det så att jag för första gången röstade på MP. Roligt att de gick framåt. Väldigt tråkigt att SD gick framåt.
Jag är inte lika arg som jag var förra valet för att Alliansen vann. Dels för att det inte kom som en överaskning. Dock känns det tråkigt att så pass många människor ser sin privata ekonomi som den viktigaste frågan. Det har pratats väldigt lite om ideologier i valarbetet. Jag har också fått några hundralappar mer i månaden under de senaste 4 åren, men att de kommer på bekostnad av de som har det svårast i samhället känns inte bra. Jag betalar mer än gärna skatt för att de människor i Sverige som inte har det lika bra som jag har, ska få det lite lättare för sig, lite tryggare, lite mindre stress.

Varför vill inte alla hjälpa sina medmänniskor?


Jag reagerade på något som Beatrice Ask sade igår som var väldigt konstigt och oroande. Lars Ohly hade precis hållit tal på Vänsterpartiets valvaka och starkt tagit avstånd från rasism. Beatrice Ask kommenterade detta med att Lars minsann "inte borde ha så hög svansföring". Bör inte även Moderaterna ställa sig bakom ett sådant budskap?

Kommentarer
Postat av: Pernilla

2010-09-21 @ 00:29:11
Postat av: Pernilla

Politik är svårt. Personligen kommer Lars Ohly att alltid ses som en kommunist i mina ögon, och vänsterpartiet har jag inte mycket till övers för. Däremot blev jag oerhörd besviken på SD:s frammarsch även om jag, precis som du, väntade mig att det skulle ske.



Jag röstade på moderaterna i år, mycket på grund av att ingen annan regering i europa hanterat den ekonomiska krisen så bra som Sverige gjort, mycket på grund av att alltför många utnyttjar vänstersidans bidragsgenerositet.



I den bästa av världar skulle en vänsterregering funka, men jag tror dessvärre inte på en sådan i Sverige.



Hoppas att man inte kväver SD nu bara, det vore nog bra om de får säga vad de tycker. Då kanske fler inser vilka sjuka åsikter de har.

2010-09-21 @ 00:35:04
Postat av: Ellie

Jag måste säga att jag till 100% gillar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med det här?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback