Mitt nya hopp

Med få undantag så kan vi nog enas om att svenska komiker suger. Det är pinsamt låg kvalitet. Jag har läst om komiker som skyller den låga nivån på publiken. De skrattar i vilket fall som helst, så varför lägga ner sig mer. Samma syndrom som jag led av på universitetet. Det var så lätt att bli godkänd att jag slutade sikta mot VG. Fullt förståligt mänskligt beteende. Men snälla komiker, sikta högre. Och snälla tv-kanaler (jag tittar på er TV4) sluta producera värdelösa program med samma gamla skåpmat (Sissela Kyle, Babben, Petra Mede m.fl.) Anledningen till att det råkade bli enbart kvinnor inom mina paranteser beror på att TV4´s nya komediserie Välkommen åter endast har en kvinnlig rollbesättning. Oroa er inte ni vänner av jämställdhet, det finns gott om värdelösa svenska komiker av manligt kön. Det är faktiskt så illa att jag inte ens kan komma på en ENDA som faktiskt är rolig.

Fredrik och Filips nya serie är extremt pinsam tittning och samtidigt ljusår roligare än något som alla gamla rutinerade svenska komiker gör. Men nu var det inte dem jag ville prata om, utan om något helt annat.

Jag har verkligen fallit för I Anneli på SVT, med Sissela Benn. Mest känd för sin udda karaktär Filippa Bark. Det är riktigt trevligt. Två avsnitt av åtta har sänts. (måndagar 21.45). Titta gärna in på SVTPlay.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback