Ska jag ta lite på bryna?

Idag är en vacker lördag. Alicia är i Munkfors och plockar svamp. Jag har varit på stan och ätit mat med min familj. Rickard är hemma över helgen. Jag lyssnar på Florence + The Machine. Jag är nyfriserad. Tapetgubben kommer på onsdag. Life is good.

Min frisör(ska) är jätterolig. Förra gången hon klippte mig ställde hon mig med frågan "Ska jag ta lite på brynen?" Jag fattade ingenting och antog att hon sagt fel och egentligen menade polisongerna. Men fel hade hon inte sagt och mina ögonbryn, som för övrigt redan är vackra så att det förslår, fick sig en liten genomkörare. När hon klippte mig den här gången så kom samma fråga, och jag kunde höra mig själv svara "Ja visst!". Sedan började jag nästan att gapskratta där i stolen. Jag har aldrig hört talat om ögonbrynsklippning förut. Men jag klipper mig också ganska lyxigt med skalpmassage och allt, så det är nog en sån där extra lyxig groomingtjänst.
Mitt frisörbesök har fått mig att tänka. Det är väldigt imponernade att frisörer kan komma ihåg så mycket om sina kunder. Min nuvarande frisör har kanske klippt mig 4 gånger under loppet av ett år (jag klipper mig oftare än så, men jag har klippt mig på ett annat ställe emellan också), och hon har rätt bra koll på mitt liv. Hon skulle kanske inte kunna spökskriva min biografi, men utifrån förutsättningarna ändå väldigt imponerande med tanke på hur många människor hon pratar med varje dag. Det fick mig att börja misstänka att frisörer har en databas där dom går och skriver in fakta om sina kunder, som dom sedan kollar upp inför klippningen så att det ska kännas lite mer personligt, vilket ju sedan gör att jag kommer tillbaka.
Jag önskar att Alicia vara en framgångsrik frisör, så att jag kunde få gratis klippning ofta, och alltid se tip top ut.
Jag undrar om frisörer har en hemlig kodex, får dom t.ex. stöta på sina kunder eller är det inte riktigt okej?

Jag läser en väldigt bra bok för tillfället som jag skulle vilja nämna. Det är Pernilla som har tipsat om den. Jag vet inte exakt vad som är bra med den, men så är det i alla fall. Mästaren och Margarita av Michael Bulgakov. Jag har snart läst all rysk litteratur som någonsin skrivits. Läste för övrigt att det har skrivits 130 miljoner böcker genom tiderna. Den har ännu inte väckt 55 000 frågor, som den gjorde hos Pernilla, men det ska bli intressant att höra vilka dessa frågor är tycker jag. Boken rekomenderas varmt av Anders och Pernilla. 

Dizzee Rascal & Florence + The Machine


Kommentarer
Postat av: Martin

55000 frågor är för övrigt ungefär lika många frågor som det skulle bli om varje invånare i Trollhättans kommun skulle ställa varsin fråga!

Postat av: Pernilla

55 000 kan ha varit en överdrift, men det var ju tur att du har några frågor i alla fall så jag slipper känna mig helt dum i huvudet. Jag älskar i alla fall katten, han är klart ballast av alla!

2010-09-08 @ 19:37:43
Postat av: Pernilla

Åh, Anna Karenina är jättebra! Efter att du läst den måste du ta dig an "Igelkottens Elegans" som är en fantastisk bok (läser den just nu). Har man läst Anna Karenina får man ut mycket mer av den faktiskt. Själv var det mååånga år sedan jag läste den, men som tur är kommer jag ihåg ganska mycket.



Ja, Wolands gäng är coolt. Det är svårt att inte tycka om alla :)

2010-09-10 @ 19:54:43
URL: http://pernillalindholm.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Nja, refereras och refereras... De förklarar vissa handlingar ur boken, och vissa namn återkommer och så. Det är absolut inget måste att ha läst boken, men det gör faktiskt en del för helhetsupplevelsen.



Jag tyckte också om Pontius Pilatus-bitarna, men måste nog ändå säga att det var de bitarna jag trots allt tyckte MINST om. Jag gillade allt som hade med Wolands gäng att göra mest. Och naturligtvis Mästaren och Margarita också.



Bra böcker minns man i alla fall, och även om jag knappt kan förklara vad Mästaren handlar om så kommer jag minnas den. Nu ska jag sova, är trött som Woland (satan).

2010-09-11 @ 00:37:42
URL: http://pernillalindholm.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Känner att jag måste läsa om Anna Karenina nu... Kommer mest ihåg den i korthet, men den är ju egentligen allt annat än kort.

2010-09-11 @ 23:34:29
Postat av: Elise

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

2011-05-07 @ 14:21:21
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback