Nystart

Jag hänger på Zombietrenden och låter min blogg uppstå från de döda. Den har legat begravd i en grund grav tillsammans med en massa andra bortglömda bloggar. Till skillnad från zombietrenden, som är i stigande, så kan man väl säga att bloggtrenden är i dalande. Hur som helst är min blogg sugen på hjärna.
Jag undrar om zombien någon gång kommer att kunna axla huvudrollsmanteln i något media, eller om de förevigt är dömda till rollen som "yttre hot". De besitter ju inte samma sex appeal som vampyren, och lär knappast kunna sätta flickhjärtan i brand. Nej, om din inre konflikt är begränsad till att äta hjärna eller att äta lite mer hjärna, så blir det svårt.
Till och med barnen på dagis har lekt zombies, det är det ultimata beviset på att en trend är vidaspridd. När dom leker zombies pratar dom dock som robotar.

Jaja, nog om zombies. Vad har jag haft för mig? Jag har inte haft sommarlov för första gången i mitt liv. Normal semester som en vanlig dödlig man. Jag har sprungit varje dag hela sommaren, och fortsatt minst 3 ggr i veckan nu när jag börjat jobba. Det känns bra, och jag har inte fått ont någonstans, som jag har fått tidigare när jag sprungit mycket.

Idag var jag och klippte mig. Jag fick en ny frisör. Hon var jätterolig. Vi pratade om filmer och hade väldigt lika smak. Hon älskade Anchorman och droppade lite Steve Carrell citat, som "I love lamp". Hon ska få klippa mig nästa gång också. Hon älskade också p3 dokumentär, det blir ytterligare plus i kanten.




Vad mer? Jag läser en bra bok nu. Kafka på stranden av Haruki Murakami. Är inte klar med den än, men det är den bästa jag läst av Murakami. Läser mest när jag pendlar, men den senaste tiden har jag allt för ofta fallit för frestelsen av en massa bra podcasts istället för boken. Fredrik & Filip, Obiter dictum, P3 dokumentär m.m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback