OMG

I fredags gick mattanten i pension. Hon kunde verkligen inte laga mat, olyckligt yrkesval. Gamla mattanten har pratat i ett halvår om hur dåligt det kommer att bli när hon går i pension, att vi kommer få rotfruktsgratäng 3 dagar i veckan o.s.v. Jag brukar låta henne prata bara, även fast hennes såser smakar som plast. Den gamla mattanten var verkligen just en mattant.
MEN DEN NYA, HERRE GUD!!! Hon är ingen mattant, hon är något mycket mycket vackrare! Idag när jag hämtade maten i matsalen så var det världens grymmaste salladsbord, hur mycket gott som helst. Och alla barn tog jättemycket sallad. Förut var det en skål med majs, en med ärtor och en med rivna morötter. Idag var det bl.a. tomatskivor med mozarella, cous cous- och spenatsallad, oliv- och vattenmelonsallad, broccoli med gott kletsallad och en massa annat. Nya superkocktanten serverar också underbar soppa varje dag, utöver den andra maträtten. Idag fick vi trädgårdsmästargryta, och den var helt perfekt kryddad, vilken smak! Idag var jag och mina kollegor faktiskt mätta. Fantastiskt!

Kommentarer
Postat av: Håkan Juholt

Mer uppdateringar nu!

2011-10-12 @ 18:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback