Birger och Momiji

För ca. ett år sedan skrev jag ett euforiskt inlägg om Smårkonornas erövringar i Junior-VM. De hade just slagit Kanada i en av de bästa hockeymatcher jag någonsin sett. I finalen tog det stopp, då Kanada åter igen stod för motståndet, och med minsta möjliga marginal lyckades vinna.
Nu är det snart dags igen. Årets mästerskap avgörs i Kanada mellan den 26:e december och den 5:e januari. Förväntingarna är höga. Kanske alldeles för höga. Trots att Sverige har ett bra lag i år också, så blir magin svår att återupprätta. Jag hoppas att Per Mårts fortfarande kan trolla.

Idag har jag och Kicki suttit och lekt på en rolig sida på Internätet. Den heter Webbmagistern. Där kan man gå in och träna på en massa bra grejer, och inte bara ifall man går på mellanstadiet. Jag har mest suttit med diverse blindkartor. Det är riktigt knivigt. Jag ska bli en mästare på geografi har jag tänkt. 



Klicka på bilden och träna tillsammans med Birger. Han är the shits!


Idag passar Alicia Momiji. Det betyder att jag också passar Momiji. Momo tillhör Miriam och Daniel. Men eftersom Miriam blir en florist i Göteborg, behöver Daniel lite hjälp ibland när han jobbar natt.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vilken fin spets! Vet du om det är en japansk eller tysk? Jag vill ju egentligen ha en pomeranian som också är medlem i spets-familjen :)



Nu ska jag jobba, noll motivation idag. See ya!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback